12.6.2008

רונן שוב נסע. הפעם ארה"ב. שבוע וקצת, כלומר שני שבתות. עצוב לי כאן.

***

שסק בן חודשיים. שוקל 2.1 ק"ג. אוכל לניקי את האוכל. אי אפשר להתישב בבית בלי שהוא יבוא להתכרבל. מתוק קטן.
ניקי שוקלת 5.1 ק"ג. אוכלת לשסק את האוכל. כאשר אף אחד לא מסתכל מסכימה לשבת על הכורסה לידי. לא קטנה אבל שלנו.
לשניהם יש אקריות (או קרדיות) עוזניים. מקבלים טיפות בעוזניים בוקר ערב. מקבלים את זה יפה. אני משיבה אותם על הברכיים. מראה להם את הבקבוק. שסק מנסה לברוח, ניקי נאנחת ומקבלת את זה. איך שהוא זה עובר בלי שריטות.

ולכל מי שלא מכיר( איך עושים Embed Media???):
The Mean Kitty Song (ספרטה נראה בדיוק כמו ניקי 🙂 )

CHOOSE YOUR PATH – Find Sparta (משחק חפש את ספרטה)

The Nice Kitty Song

***

סיימתי לקרוא את:
לא יותר מיום יומיים

אחד הדברים הגרועים שקראיתי מזה הרבה זמן. יש פה ושם רעיונות מקסימים אבל רוב הספר הוא אוננות אנטלקטואלית של הסופר (וזה עוד מחמאה). התפלספות והתחכמות חסרת טעם שנמשכת ונמשכת ונמשכת… לא ממליצה, למי שתהה. יש נקודות של אור, אבל הם לא שוות את המאמץ של לקרוא את הדבר הזה.
נ.ב
תרגום מצויין.

סיימתי גם את :
מלחמת העולם Z

מקסים :-). כתוב מצויין, אמין, עם ספין ישראלי קטן. מצמרר ומרגש. קצת ארוך מדי ובערך בשני שליש התעייפתי מהפורמט (המון סיפוריים אישיים קטנים), אבל סיימתי לקרוא וממליצה עליו בחום. אנסה לקנות אותו בהזדמות.

קוראת עכשיו את:
When true night falls \ C.S.Fridman
ההמשך של "שמש שחורה עולה".

הפתיע אותי לטובה וגרם לי לחשוד באיכות התרגום של הספר הראשון.
שמש שחורה עולה הרגיש לי בוסרי. הניסוח, הכתיבה, הכל היה "חצי מוכן" כזה. לעומתם הספר השני כתוב היתב. זורם, מותח ונטול עד כה כל "בוסריות". השאלה האמיתית האם מה שאני מרגישה הוא שיפור במיומנות הכתיבה של הסופרת או דווקא את האיכות הירודה של תרגום הספר הראשון.

***

מחר יש טקס הנחת אבן פינה בשכונה. רונן לא נמצא, שכנעתי את גיסתי לבוא. מקווה שאני לא אתחרת על זה…

אהבתם? תשתפו הלאה :)

8 תגובות בנושא “12.6.2008

  1. 🙁 ממש אהבתי את "לא יותר מיום יומיים". הוא כל כך מגניב ומשעשע בעיניי, בפרט כל המשחק שלו עם השפה (שהתעלל בי קשות). ובדרך כלל, ספרים שאני צריכה לתרגם, אם הם מייגעים אז הם מייגעים אותי למוות, כי כשאת מתרגמת את לא יכולה לדלג על שום דבר, אז כל מה שמייגע נהיה הרבה יותר מייגע. בכל מקרה, תודה על המחמאה. 🙂
      1. בעקרון אייפון אמור לעבוד עם כל רשת שעובדת עם כרטיסי סים, דהיינו סלקום ואורנג' בארץ. עכשיו, עכשיו, כמו כל טלפון סלולרי בד"כ הרשתות שמשווקות אותו "נועלות" אותו לשימוש אך ורק בתוך הרשת שלהם (וריזון בארה"ב וכו')– כלומר בשביל שיעבוד עם סלקום/אורנג' צריך "לפתוח" אותו. איך עושים את זה? גוגל הוא חברינו הטוב במקרים האלה; חיפוש קצר מאד מוצא למשל את המדריך כאן ואפשר למצוא עוד רבים וטובים. אני בטוח שכאשר אייפון II יתחיל להיות משווק יהיה מדריך פריצה בערך תוך 24 שעות, ואולי אפילו לפני שהוא משווק.

        .

        1. הייתי בטוחה שהוא מתחיל להיות מקווק אחרי התצוגה שלו… עכשיו חיפשתי, ובאמת אין עליו כמעט כלום ברשת.

    1. שווה לקרוא לפחות כמה עמודים ראשונים (לא כולל הפרולוג) לקבל תחושה. הספר הזה מאוד מאוד שונה. הוא לא מדבר על הזומבים, הוא מדבר על האנשים ששרדו ואילו שלא. על מגפה, על הרצון לחיות… נו בסדר… וגם על זומבים. את האמת זה היה ספר הזומבים הראשון שקראתי. יש עוד מומלצים? (חוץ מסולולרי, אביב הביא לי אותו יחד עם מלחמת Z, אבל סולולרי הוא בטח יותר קינג מזומבים…)

      1. לא…לא תצליחי לשכנע אותי – אני נזהרת מכל מה שקשור לזומבים (בגלל זה גם אין לי המלצות על ספרי זומבים אחרים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *