כמה עולה פרגולה? תלוי מאיפה אתה בארץ

פרגולה מעץ גושני באזור כרמיאל

התלבטתי אם לכתוב את הפוסט הזה כפוסט צרכנות או כפוסט גינה אבל בסוף החלטתי על צרכנות, כי יש דברים שפשוט חייבים לספר. כבר דיברתי בעבר על הפרשי המחירים בין המרכז לצפון (בפוסט על כיפה גאודזית) ועכשיו הגיע הזמן לדבר על זה שוב.

גילוי נאות – אני ממליצה בפוסט על החברה שאיתה עבדנו. לא מקבלת מהם אחוזים או משהו אחר ולא מקדמת אותם. יותר מזה, היה איתם כמה רגעים לחוצים מעט אבל יצאנו מכל החוויה מאוד מרוצים ולכן מרגישה נכון להמליץ עליהם.

אמ;לק: חברה וותיקה ומקצועית בצפון שמתקינה פרגולות מעץ גושני ב 400 ש"ח למטר (כולל צבע וסנטף). עובדים בכל הארץ. ממליצה + תראו את הצבע המהמם!

קצת עלינו ועל הפרגולה לגינה שרצינו

אנחנו גרים בישב קהילתי במועצה אזורית משגב (גליל מערבי). יש לנו בית פרטי על חצי דונם, גינה עם עצים מגניבים ושני משטחים. מערבי ומזרחי.אנחנו גרים כאן 8 שנים. במשטח המזרחי מתחנו חוט טייל ועשינו סוכת גפנים, במשטח המערבי… לא עשינו כלום. בעיקר כי אנחנו עצלנים, אבל גם כי לא הצלחנו להחליט מה אנחנו רוצים שם. בעלי רצה פרגולה מעץ, אני רציתי כמה שפחות התעסקות (כלומר אלומיניום) ולשנינו לא היה סבלנות לחפש בעל מקצוע.

הבעייה עם חלון מערבי הוא שבערך מהצהריים מתחילה להיכנס משם שמש ובמשך הקיץ הסלון מתחמם ולכן סוגרים את התריס עד הערב (וגם אז חם). לקראת הקיץ הזה, ובמוטיבציה לערסל (ערסל זה מוטיבציה אדירה) הלכתי לחפש איש מקצוע.

אז לסיכום: אנחנו גרים בגליל ורצינו פרגולה של 15 מטר מרובע שניתן לתלות עליה ערסל או שניים – כלומר פרגולה מברזל או פרגולה גושנית (כי אלומיניום לא יכול לשאת משקל).

איך מחפשים מתקין פרגולות?

כמקדמת אתרים וותיקה, גיגלתי "פרגולה כרמיאל". תקשיבו, זה מדכא. אם יש מתקינים כאלו באזור הגליל אז או שאין להם אתר, או שהם לא יודעים לקדם בגרוש (וכאן כל מה שצריך זה לרשום "פרגולה בכרמיאל" באחד העמודים). מצאתי מלא פרטי קשר אבל בלי אתר (ואני לא אתקשר למישהו בלי לראות את העבודות שלו) או שמצאתי מלא מתקינים מהמרכז. טוב. אם הם עולים באזור כרמיאל הם בטח מוכנים לבוא להתקין, לא?

לא.

אז כמה עולה פרגולה?

במרכז – הצלחתי למצוא חברה שממוקמת במרכז אבל מוכנים לבוא גם צפונה, המחיר שקיבלתי היה 990 ש"ח למטר פרגולה. בלי צבע ובלי סנטף.

באזור חדרה – מתקין עם אתר מלא בעבודות יפות, אמר שהוא עקרונית מוכן לנסוע עד האזור שלי ביקש 600 ש"ח למטר (כולל צבע וסנטף). ואז הוא התנצל שזה כל כך יקר.

אחרי המחיר שקיבלתי מהחברה הקודמת זה היה נשמע ממש טוב, אבל אחרי שרדפתי אחריו שבועיים הבנתי שהוא כנראה לא באמת מתכנן לבוא לאזור שלנו (בכלל, בשביל רב האנשים, צפון זה חיפה וצפונית לחיפה הרי אין כלום…)

צפון – המשכתי לחפש ולהתקשר לאנשים עד שהגעתי לאתר הבא: https://www.hazongroup.co.il/

אתר חביב, חסר בו דוגמאות לעבודות אבל הוא אחד האתרים הראשונים שצלחתי למצוא בצפון, אז התקשרתי.

פרגולה מעץ גושני (קורות של 15X15), כולל צבע, כולל סנטף – 400 ש"ח למטר.

ביקשתי ממנו שיחזור על המחיר פעמיים.

עצי חזן היא חברה וותיקה מכפר יסיף (כפר דרוזי), בבעלות המשפחה נמצא עסק של מחסן עצים ממגוון סוגים ובשנים האחרונות הם התחילו להיכנס גם לתחום ההקמה. הם בדרך כלל עובדים עם גופים ציבוריים אבל מוכנים גם לעשות עבודות קטנות יותר לצרכן הפרטי. הפרגולה שלנו עלתה 7000 ש"ח. שזה בעצם 466 ש"ח למטר. אחרי התיעצות איתם  החלטנו שאנחנו רוצים 2 עמודים על הרוחב שלנו (5 מטר) ובמקרה כזה עדיף לשים קורות של 20X20 ס"מ ולא של 15 ס"מ.

אחרי התיעצות נוספת בחרנו בצבע אטום, הוא אמנם מסתיר מעט את העץ אבל הוא דורש תחזוקה מועטה יותר ואמור להחזיק (בתקווה) מעל 10 שנים לפני שיהיה צריך לצבוע שוב. (מה גם שהם צובעים עם הצבעים המעולים של FLOOD). תראו איזה צבעים נהדרים יש להם. אחרי התלבטות ארוכה בחרנו ב Temple Green.

רגעים מלחיצים לאורך הדרך

מספרת כדי שתדעו שזה קיים, וזה בסדר, ומישהי כבר נלחצה על זה (כלומר אני) אז אתם יכולים להיות רגועים.

  • היה לנו בעבר נסיון לא טוב עם ספקים ולכן לא רציתי לתת מקדמה בלי שיהיה חוזה עבודה (למרות שבעבר היה לנו נסיון לא טוב למרות החוזה…). זה עיקב את התהליך כי למרות שהם עובדים מסודר ועם חוזה, הם שכחו להביא אותו שוב ושוב וזה הלחיץ אותי מעט.
  • אחרי שכבר היה חוזה ולקחו מקדמה התקשנו לתאם זמן להתקנה והיא נדחתה שוב ושוב. לזכותם יאמר שזו הייתה תקופת חגים ושרמי (מטעמם) שמר איתנו על קשר רציף לאורך כל התקופה הזאת.
  • כאשר הגיעו קורות העץ היה עליהם סימנים שנראו כמו פגמים
    אומרת מראש שביררתי מול שני מומחים בתחום הפרגולה וזה לא משהו חריג או פגום. מה שחשוב להשגיח הוא שהפגמים יתוקנו לאחר ההתקנה ותהיה צביעה מעל – וזה אכן בוצע.
  • מצרפת כאן תמונות שלא תלחצו כמוני. זה קורה וזה לא נורא והמדד האמיתי הוא איך זה נראה בסוף אחרי ההתקנה (וזה נראה ט-ו-ו-ו-ב)

כמו שכתבתי קודם, כל הפגמים נחתכו או תוקנו במהלך ההתקנה 🙂

זמן התקנה – חצי יום

תמונות של פרגולה מוכנה (עם ערסל!)

זה החלק הכי חשוב, לא :)?

הבנות בוחנות את הפרגולה.

השעה היא בערך חמש, שיא החום, אבל בזכות הפרגולה השמש עוד לא נכנסה הביתה ובבית קריר ונעים.

וערסל, ערסל זה חשוב!

ומהצד, אני ממש אוהבת את הצבע הזה. חי, שמח ומשתלב בנוף  🙂

ואם כבר, גם צילום של הנוף 🙂 (עם הים באופק)

המשך שבוע טוב לכולם!

יעל

 

אהבתם? תשתפו הלאה :)

6 תגובות בנושא “כמה עולה פרגולה? תלוי מאיפה אתה בארץ

    1. תודה! יש לי תוכניות לעוד ערסל, ולמשחקים לילדים. האמת יותר תוכניות משטח פרגולה בפועל 🙂

  1. תתחדשי נראה מקסים, צבעוני ושמח! וכרגיל תמיד נהנת לקרוא את הפוסטים שלך ועם התמונות המושקעות. והערך המוסף מבחינתי שהדלקת לי נורה אדומה, כי פעם בניתי אתר ללקוח בדיוק על פרגולות, יש לו עבודות מקסימות ואתר מלא בתמונות והוא בדיוק עובד באזורים שאת מדברת עליהם. תמיד איכפת לי מהלקוחות שלי אפילו אם הם כבר סיימנו רשמית לעבוד יחד אז מהר מהר אמרתי לו להוסיף עמוד כזה לאתר שלו. אז תודה על ההארה מקווה שהוא יטפל בזה בהקדם האפשרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *