תפרים אחרי לידה זה לא כיף

פעם ראשונה מאז הלידה הגעתי לכדי דמעות.
התפרים הורגים אותי
הרוב החלים אבל אזור אחד פשוט הורג אותי.
נפוח וכואב.
אי אפשר לשבת, אי אפשר לשכב,
שוקלת להתחיל להניק בעמידה.
הכל נצבע תחת תחושת הכאב הזאת.
לקח לי זמן לשים לב לזה,
כל דבר שקורה מאז הבוקר אני מפרשת באור הכי עגמומי שאפשר.
זה לא דיכאון, זה לא דכדכת לידה,
זה סתם כאב.

זהו, פשוט רציתי להוציא את זה מהמערכת.
מקווה שמחר יהיה טוב יותר.

נ.ב
הקטן מתוק בטירוף.

נ.ב 2
עדכון קטן.
נשברתי ונסעתי לרופאת הנשים שלי.
אז לא סתם כואב לי.
יש דלקת בתפרים.
לפחות נפשית יותר טוב,
מרגישה שאני לא סובלת בלי סיבה, ולא מדמיינת את זה.
ולגבי הכאב, נתנה טיפול, יהיה בסדר,
פשוט ייקח עוד כמה ימים.
מדהים איזו הקלה לדעת שיש סיבה לכאב ושזה יגמר עוד מעט.

אהבתם? תשתפו הלאה :)

8 תגובות בנושא “תפרים אחרי לידה זה לא כיף

  1. {חיבוק ענק} נטולת עצות כאן, מקווה שתרגישי טוב יותר מהר מאד. ואקמול מותר בהנקה. כדור אחד פעם בארבע שעות או שניים פעם בשש שעות.
  2. אין לי כל כך הרבה מה להוסיף, חוץ מלהגיד לך שאת מדהימה. ושהבן שלך מותק :-). תחזיקי מעמד. נשיקות לך, לרונן ולקטן.
  3. שמחה שהגעתי אחרי שזה נפתר. אני יכולה להגיד מהניסיון שלי (במקרה שלי זה היה ניתוח גינקולוגי לפני שנים, משהו בקנה מידה הרבה יותר גדול מאפיזיוטומיה, ולא דלקת בתפרים אלא צמיחה של בשר פרא מסביב לאחד מהם שהיה צריך להוריד בלייזר, ואוי, אלוהים תודה לאל שאין פה גברים לקרוא את זה…) שאף פעם אסור לסבול סתם – אם הכאב מגיע לדרגת בלתי נסבל, חייבים ללכת לרופא כמה שיותר מהר. גם אם אין משהו רציני, תמיד יכולים לתת לך משהו נגד הכאב כדי שחייך יהיו טובים יותר.
    1. בהחלט והכי מרגיז, שאם מישהו בבית החולים היה טורח להגיד לי שקרע בדרגה כזאת לא אמור לכאוב יותר ממספר ימים, לא הייתי מחכה עד שזה החמיר כל כך. ודבר מרגיז נוסף, תפרים מתמוססים. עד מחר-מחרותים כבר לא יישאר שם חוט, אבל עושה רושם שהכאב לא יעלם כל כך מהר. בינתיים, פולידין, משחת טראומייל (שנראה לי שאני אפסיק אתה, נראה לי שאני אלרגית אליה), ואקמול. עדיין כואב אבל נראה לי שהנפיחות התחילה לרדת.

      1. בפעם האחרונה שהשתמשתי בטראומיל (שזה היה, לדעתי, בתקופה שלמדתי רפואה טבעית, כלומר לפני לא מעט שנים, כשעוד לא ממש הכירו את זה בארץ), המשחה הזאת הכילה בין השאר אלכוהול, ואני ממש הייתי נרתעת מלמרוח אותה במקומות כואבים (חוץ מזה, אלכוהול גם מייבש, מה שלא נראה לי שמתאים למריחה על ריריות). אולי מאז שינו את זה, לא יודעת. וכן, רמת האינפורמטיביות במערכת הרפואה, איך להגיד את זה בעדינות, לא משהו. לפחות תודה לאל על האינטרנט, שבימינו מספק לנו המון מידע שלא היה לנו אחרת. אמא שלי אומרת שמדהים אותה כמה מידע יש בימינו לנשים בהריון – כשהיא הייתה בהריון הן לא ידעו אפילו עשירית ממה שנשים בהריון יודעות בימינו, רק בזכות זה שהן נכנסות לאתרים רלוונטיים באינטרנט ומתעדכנות, ולא תלויות בטוב לבם של הרופאים. אבל עדיין, גם זה לא מספיק. 🙁 מקווה שיעבור לך מהר.
      2. טראומיל? אלא אם את מחסידי ההומאופטיה ואז את תתווכחי אתי, אבל זה לא באמת מכיל משהו שעשוי לעזור. ובאמת לא כדאי למרוח על ריריות משהו שלא מיועד לזה.

        1. הרופא הרעיפה עליו שבחים, וביום הראשון הוא באמת עזר 🙂 (הוא גם מאוד מומלץ בשרשורים "אחרי לידה" למיניהם) כנראה שהאפקט הפסיכולוגי גם חשוב 😛 ואת האמת, רוב המשחות שנותנים במרשם לא באמת עוזרות, הן או מרגיעות את הכאב או מורידות את הדלקת עם סטרואידים. הממ… עכשיו שאני חושבת על זה, זה דווקא לא נשמע כל כך רע… בכל מקרה, בינתיים יש שיפור. בתקווה נגמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *